Wszystko o ADHD[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/adhd_cz_i_dzieci/2015-02-16-1237][http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/linda_pfiffner/2015-02-17-1240] - Książka dla nauczycieli i rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Prezentuje wypracowane i sprawdzone przez autorkę metody pracy z dzieckiem z ADHD
...
Jeżeli nie jesteś nowicjuszem w zawodzie nauczyciela, to zapewne miałaś* już w swojej klasie dziecko z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej z Zaburzeniami Koncentracji Uwagi, znanym jako ADHD. Nawet jeżeli dopiero zaczynasz karierę jako nauczyciel, to są duże szanse, że zetkniesz się z takim dzieckiem w pierwszym lub drugim roku pracy. Szacuje się, że zespołem ADHD dotknięte jest od 3 do 5 procent dzieci w wielu szkolnym, co przekłada się na jedno lub dwoje dzieci w każdej klasie.
Wpływ tych dzieci na klasę jest znacznie większy niż sugerują powyższe liczby. Oprócz cech typowych dla ADHD, związan
...
Czytaj więcej »
|
Zrozumieć nastolatka- Co mogą zrobić rodzice, opiekunowie i nauczyciele, by wychować dorastających chłopców na wyjątkowych mężczyzn? W tej rewolucyjnej książce autorka prezentuje nową wizję dorastania do męskości. Pomaga rodzicom i wychowawcom przeprowadzić chłopców przez trudny okres między dziewiątym a dwudziestym pierwszym rokiem życia. Kiedy chłopcy wkraczają w wiek nastoletni, napotykają ogromne wyzwania w domu, w szkole i w związkach osobistych. Dorastający chłopcy to w obecnych czasach grupa społeczna narażona na największe ryzyko - uzależnienia, przemoc, choroby umysłowe i zaniedbania emocjonalne. Gurian odpowiada na trudne pytanie na temat zmian, przed którymi stoją dorastający chłopcy. Koncentruje się na biologii młodego mężczyzny, rozwoju jego struktury emocjonalnej, adaptacji społecznej, bezpieczeństwie emocjonalnym w rodzinie. Autor odsłania również tajniki kultury, którą chłopcy tworzą dla siebie w okresie dorastania: wewnętrzny świat zasad, tekstów i
...
Czytaj więcej »
|
Dar dysleksji[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/dysleksja/2015-02-17-1241]- Książka o dysleksji, a NIE o dysczortach i dysleniach, czym jestem miło zaskoczona, bo spotkawszy się niejednokrotnie z tytułami ‘na wyrost’, myślałam, że znajdę w niej jakiś zbiór konkretnych wskazówek czy ćwiczeń, które można by było wykorzystać wspomagająco przy standardowej terapii pedagogicznej porządkującej myśli; tymczasem to książka dla terapeutów, osób wymagających terapii i osób chcących się otworzyć na problemy tej wąskiej dziedziny, bo wyraźny nurt rzeki jest tu jeden i wszystko on z sobą porywa.
Na wszystko jest sposób. Na wszystko jest metoda. Najtrudniej je odnaleźć. Autorowi widocznie się udało; choć ma się wrażenie, że to jest tak proste, że aż niemożliwe. Bazując na własnym doświadczeniu założył Instytut, którego wyniki w pracy z dyslektykami przynoszą oszałamiające efekty. W t
...
Czytaj więcej »
| |