Ali Baba- prosty rzemieślnik mieszkający wraz z bratem Kasimem w jednym z perskich miast. Ożeniony z biedną dziewczyną żyje w skrajnej nędzy, zarabiając na wyrębie i sprzedaży drewna na opał. Pewnego dnia podczas pracy zauważa czterdziestu zbójców wracających z łupem do swojej kryjówki. Ukrywa się więc w koronie drzewa i podpatruje, jak podchodzą do przysłoniętej krzakami ściany skalnej i po wypowiedzeniu magicznej formuły: „SEZAMIE OTWÓRZ SIĘ” dostają się do wnętrza jaskini, w której przechowują zrabowane skarby. Po odejściu rozbójników Ali Baba postanawia zbadać tajemnicę groty. Znając hasło dostaje się do środka i zabiera część znalezionych tam skarbów. Po powrocie do omu opowiada o swojej przygodzie żonie, która przez przypadek zdradza tajemnicę bratowej (pożycza od niej wagę, by zważyć zdobyte bogactwo i przez nieuwagę zostawia na niej jedną złotą monetę). Kasim żąda więc wyjaśnień od Ali Baby, który decyduje się wyjawić bratu zbójeckie zaklęc
...
Czytaj więcej »
|
Bugs- uroczy szary królik o szerokim uśmiechu, z którego wystają wielkie siekacze. Jego poważną słabością jest jedzenie i za marchewkę zrobiłby wszytsko. Kiedy ktoś utrudnia mu zrealizowanie pragnień, w pogodnym kłapouchu rodzi się bestia nieprawdopodobnej wręcz pomysłowości. Bugs w wielu sytuacjach ujawnia też nie szlachetne cechy charakteru- bywa mściwy, zazdrosny i złośliwy. Wydaje się, że jego przeciwnicy go nie doceniają, co chyba szczególnie go irytuje, bo ma o sobie dość dobre mniemanie. W starciu z wrogami w sposób znaczny pomaga mu umiejętność poruszania się z prędkością światła, a także robienia minki niewiniątka, która ma za zadane zmylić przeciwnika. Bugs jest raczej tchórzliwym królikiem, ale nadrabia miną, bo wygląda przecież tak niewinnie. Znakiem firmowym Bugsa jest powiedzenie: „Co jest doktorku?” (What's up doc?) stosowany w sytuacjach bez wyjęcia, kiedy już na prawdę nie wiadomo co powiedzieć. Kiedy Bugs robił karierę w
...
Czytaj więcej »
|
Kajko- wraz ze swoim najbliższym przyjacielem Kokoszem należy do najlepszych wojów w pięcioosobowej drużynie kasztelana Mirmiła, małego lecz trochę depresyjnego wodza Mirmiłowa. Kajko jest niski, chudy i ma czarne włosy wystające spod czerwonego nakrycia głowy. Chodzi ubrany w pomarańczowy kaftan i czarną tunikę przepasaną czerwonym pasem ze srebrną klamrą. Na nogach ma zielone obcisłe spodnie i brązowe buty. W przeciwieństwie do swojego nieodłącznego towarzysza Kokosza jest niezwykle odważny i sprytny. Wielokrotnie dzięki inteligencji i pomysłowości wyprowadza w pole atakujących gród zbójcerzy pod komendą przebiegłego Hegemona i jego zastępcy Kaprala. Z pomocą swojego mocarnego przyjaciela, a także jego ciotki czarownicy Jagi i jej męża Łamignata, Kajko nigdy nie zawodzi swego wodza oraz mieszkańców Mirmiłowa.
Kokosz- wraz ze swoim przyjacielem Kajkiem należy do najlepszych wojów w pięcioosobowej drużynie k
...
Czytaj więcej »
|
ALADYN- syn ubogiego krawca Lu- Czu, urodzony ponad 1000 lat temu w cesarstwie chińskim. W dziecińskie nieposłuszny i skłonny do złośliwych figlów, wyrasta na leniwego młodzieńca spędzającego głównie czas na wałęsaniu się po ulicach. Niechętny do pracy, doprowadza do tego, że jego ojciec z zamartwiania się umiera, matka zaś zostaje z powodu biedy zmuszona do zamknięcia swojego zakładu krawieckiego i zajęciem się przędzeniem bawełny, by móc utrzymać siebie i dorosłego syna.
Pewnego dnia Aladyn spotyka wytwornie odzianego cudzoziemca, który przedstwaia mu się jako jego stryj, choć w rzeczywistości jest czarnoksiężnikiem z Afryki. Podstępny mag namawia Aladyna, by wyruszył z nim na wycieczkę. Gdy dociera do odludnego wąwozu, okazuje się, że Aladyn ma wejść w posiadanie skarbca i wydobyć dla czarnoksiężnika zaczarowaną lampę. Wyposażony przez w magiczny pierścień chroniący od nieszczęść, Aladyn schodzi pod ziemię. Udaje mu się odnaleźć lampę, jednak
...
Czytaj więcej »
| |