4:17 PM Kościej |
Kościej - efekt prac magicznych byłego druida[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/druidzi/2014-10-09-981] Fregenala. Wyglądał jak przerośnięty pajęczak z raczymi kleszczami i oczami na słupkach. Jego krew miała zieloną barwę. Kościej miał rozkaz pilnowania przełęczy Klamat i przepuszczania tylko zaufanych Fregenala. Ostatecznie Kościej został zniszczony przez druidkę Visennę[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/visenna/2014-10-09-980] przy pomocy Korina[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/korin/2014-10-09-982], bobołaka Kehla[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/kehl/2014-10-09-986] i kowala Mikuli[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/mikula/2014-10-09-987]. Kościej jest stworzeniem pojawiającym się tylko przy sztucznym tworzeniu, nie występuje w sposób naturalny, zaś niektóre zaklęcia umożliwiające wykreowanie go to: Trójkąt w Trójkącie, Podwójny Krzyż Alzura oraz Wzór Drzewokorzenia[1]. O kościeju można przeczytać w książce "Droga, z której się nie wraca", dostępnej do kupienia już w rozdziale II i III gry, jednak Geralt spotyka go tylko raz w końcowych fazach zadania "Smak zemsty", kiedy w jednej z komnat podziemnych pod Starym Dworzyszczem Azar Javed przywołuje kościeja do walki z wiedźminem. Nazywa go "zabójcą doskonałym", a po jego zabiciu denerwuje się, że Biały Wilk "porąbał owoc jego wielomiesięcznej pracy". Kościej to wspólnie ze strzygą jeden z bossów rozdziału V i jeden z najtrudniejszych przeciwników do pokonania. Zadaje ciosy bardzo szybko i z wielkimi obrażeniami, często powodując u gracza efekt bólu i powalenia, co powoduje szybką śmierć. Dobrą taktyką jest odpowiednie wykorzystanie właściwych eliksirów, rozdanie wielu talentów połączone z nabyciem wysokiego poziomu doświadczenia i zaopatrzenie się w dobry ekwipunek (np. zbroja Kruka, chociaż i bez niej możliwe jest zniszczenie kościeja). Geralt musi przy tym pokonać go samotnie, gdyż w podziemiach jest skazany na pomoc jedynie samego siebie. Mimo tego walka z kościejem, chociaż ciężka, nie jest niemożliwa, i po pokonaniu bestii warto przeszukiwać jej zwłoki i zgarnąć jego serce, które da się wykorzystać do stworzenia eliksiru z serca kościeja - wypicie go dodaje jeden złoty talent do rozdania w umiejętnościach. Recepta na eliksir z serca kościeja jest dostępna po wzięciu jej z ciała Azara Javeda po jego zabiciu w laboratorium pod Starym Dworzyszczem. W machanizmie "Bukaj Ksum" w odcinku 2. części "Nemezis" można w końcowych "wyciętych scenach" zaobserwować małego kraba, który jest niczym innym, jak po prostu zmniejszonym kościejem (jest to nawiązanie do niemalże niczym nieróżniącym się wyglądem obu stworzeń). Słowo "kościej" było używane w zupełnie innych znaczeniach poza światem wiedźmińskim: postać ze starej baśni rosyjskiej nazywała się kościej nieśmiertelny i była potężnym czarownikiem - chudym, starym i brzydkim, z kolei w wielu innych grach komputerowych był to m.in. ulepszona wersja wojowniczego szkieleta (Heroes of Might and Magic III). 1. Trójkąt w Trójkącie - zaklęcie wspomniane w opowiadaniu Droga, z której się nie wraca. Sposób na wywołanie serii mutacji i ogromnego przyrostu masy ciała. Prawdopodobnie posłużyło Fregenalowi do stworzenia Kościeja. Podwójny Krzyż Alzura - zaklęcie wspomniane w opowiadaniu Droga, z której się nie wraca. Z opisu można wywnioskować, że służy do tworzenia ogromnych stworzeń. Prawdopodobnie posłużyło Fregenalowi do stworzenia Kościeja. Wzór Drzewokorzenia - zaklęcie wspomniane w opowiadaniu Droga, z której się nie wraca. Prawdopodobnie posłużyło Fregenalowi do stworzenia Kościeja. |
|
Liczba wszystkich komentarzy: 0 | |