Gandalf Szary[1]- jeden z Istarich, czarodziejów przysłanych z Valinoru do Śródziemia[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/srodziemie_czyli_nordycki_midgard/2014-10-18-1022] na początku Trzeciej Ery. Zjawia się w Śmiertelnych Krajach, by przeciwstawić się potędze Saurona i zjednoczyć tych, którzy chcieli mu stawić opór. Ubrany w szary zakurzony płaszcz, z wysokim szpiczastym kapeluszem na głowie wygląda jak siwiejący starzec. W rzeczywistości włada jednak potężną mocami, których większość mieszkańców Śródziemia widzi w nim jedynie niegroźnego, brodatego kuglarza bawiącego się fajerwerkami oraz kółkami z fajki. Gandalf, choć nie może z powodu zakazu Valarów[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/ainurowie/2014-10-26-1074] używać pełni mocy Ainurów w Śródziemu, za pomocą Pierścienia Ognia (czy
...
Czytaj więcej »
|
Garfild- gruby, rudy i niezwykle leniwy kot. Większość czasu spędza, śpiąc, jedząc (ulubioną lasagnę i pizzę, nie znosi zaś wątróbki) lub wyleguje się przed telewizorem. Nałogowo pije bardzo mocną kawę i dokucza bliskim. Jego właścicielem jest Jon Aruckie, życiowy nieudacznik i nudziarz, który marzy o znalezieniu dziewczyny (związuje się po wielu próbach z panią weterynarz z Lizą). Przyjacielem zaś Garfida i obiektem jego złośliwości i niewybrednych żartów jest mieszkający razem z nimi, głupi, lecz wieczne szczęśliwy pies Odie. Garfild jest niezwykle zarozumiały i mnóstwa rzeczy nienawidzi. Przede wszystkim nie znosi poniedziałków, rannego dziennego budzika, diet i ćwiczeń gimnastycznych . Nie cierpi też pająków, które z upodobanie zabija gazetą, listonosza, chłopaka roznoszącego pizzę oraz maleńkiego kotka rodziców Jona. , Nermala, którego stara się wysłać pocztą do Abu Dhabi, nie mogąc znieść jego uszczypliwych komentarzy na temat wieku i wagi ko
...
Czytaj więcej »
|
Goofy- mogą istnieć problemy z ustaleniem jego przynależności gatunkowej, ponieważ Goofy jest podobny do psa, ale w pewnym sensie przypomina też człowieka. Ma czarną skórę, jasny pysk, długie wiszące uszy i wielkie czarne oczy. Zawsze jest nienagannie ubrany i jego charakterystyczny mundurek to pomarańczowy sweter, czarna kamizelka, niebieskie spodnie, białe rękawiczki i niebieski kapelusik. Najlepszymi przyjaciółmi Goofiego są Myszka Miki[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/myszka_miki/2014-10-31-1105] i Kaczor Donald. Chętnie towarzyszy we wszystkich nieprawdopodobnych przygodach, ale jego problem polega na ogół powoduje dodatkowe kłopoty. Wynika to być może z tego, że Goofy, mimo że porusza się zwartym krokiem , jest jednak dość gapowaty. Nie ma świadomości własnej gapowatości- zawsze jest chętny do pomocy, jednak nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji. Doświadczenie niczego go nie naucz
...
Czytaj więcej »
|
Saruman Biały- jeden z pięciu Istarich [1], czarodziejów przybyłych do Śródziemia na początku Trzeciej Ery, by walczyć z Sauronem. Nazywany jest również Kurunir, Mistrz Rzemiosł. Mądry i wszechstronnie uzdolniony, mimo sprzeciwu m.in. Garadieli[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/garadiela/2014-10-26-1079] zostaje wybrany głową Białej Rady [2]. Przez wiele lat podróżuje po wschodniej części Śródziemia, zdobywa nową wiedzę i umiejętności. Coraz bardziej potężny zaczyna oddalać się od roguł bractwa. Pragnąc wzmocnić swoją pozycję , pojawia się w 2759 roku Trzeciej Ery na koronacji króla Rohanu. Wyraźnie deklaruje przyjaźnie względem Rohanu i Gondoru[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/dunedainowie_1/2014-10-31-1107] i udaje mu się przekonać namiestnika Gondoru, by powierzył mu klucze do Orhank, potężnej wież
...
Czytaj więcej »
|
Isengard- ogromna twierdza czarodzieja Sarumana, znajdująca się na południowym krańcu Gór Mglistych. Jej głównymi budowlami były zewnętrzny Krąg oraz wieża Orhank- „składały się na nią cztery potężne filary z kamiennych wieloboków, spojone ze sobą, ale u szczytu rozchylone na kształt wyciąganych rogów i zjeżone wieżyczkami ostrymi jak włócznie i oszlifowanymi na kantach jak noże. Pomiędzy nimi mieściła się niewielka płyta z płaskich, gładkich kamieni, pokrytych tajemniczymi napisami. Isengard zbudowany przez Numenorejczyków, przez wiele lat był własnością Gondoru i miejscem ukrycia jednego z czterech palantirów [1] Królestwa. Pod koniec Trzeciej Ery wieżę zamknięto, a Krąg zaludnili Dzicy Ludzie ze wzgórz Dulendu, wykorzystując go jako bazę wypadową do swoich grabieży. W roku 2759 Trzeciej Ery Gondoryjczycy przekazali klucze do wieży Sarumanowi[http:/
...
Czytaj więcej »
|
Entowie- podobne do drzew stworzenia mieszkające w Śródziemiu, zwane też Cieniami Lasu, Pasterzami Drzew, Onodrimami lub Enydami. Mają z reguły około 14 stóp wzrostu, niezmiernie grubą skórę i są tak silne, że gołymi rękami są w stanie zmiażdżyć kamienie i stal. Przebudzone przez Jedynego na początku II Ery Gwiazd, w tym samym czasie co pierworodni (czyli elfy), umrzeć mogą jedynie od ognia. Zrodzone z myśli Valiery Yavanny, Królowej Ziemi, zostają Pasterzami Drzew, których zadanie jest strzeżenie roślin od wszelkiego zła i zniszczenia. Z początku nieme, po pewnym czasie uczą się mówienia od elfów, głosem głębokim i bardzo przyjemnym. Z natury wrażliwe i mądre, żyją spokojnie przez wiele wieków w lasach Śródziema, pilnując drzew i rozmawiając z elfami. Z początku Entowie, choć podzieleni na przedstawicieli rodzaju męskiego i żeńskiego, żyją wspólnie, jednak z nadejściem Ery Słońca Entowe kobiety zachwycone otwartymi przestrzeniami, opuszczają swych mężów i uda
...
Czytaj więcej »
|
Są tacy, którzy twierdzą, że epoka heavy metalu definitywnie się skończyła... Czy to stwierdzenie jest prawdziwe? Czy rzeczywiście heavy metal umarł?
Rok 2013 pozostawił pod względem płyt spory niedosyt. Przede wszytskim wielcy bogowe heavy metalu nie rozpieszczali swoich fanów nowymi- dobrymi wydawnictwami. Sytuację nieco ratowały zespoły drugiego planu...
20 maja 2012 roku pojawiła się spektakularna szansa reaktywacji największej z legend heavy metalu lat 70-tych, a mianowicie Black Sabbath[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/2014-07-04-317]. Fani byli rozanieleni, gdy media podawały, że Tony Iommi, William Ward, Ozzy Osbourne i Terence „Geezer” Butler znów mają zjednoczyć swoje siły pod sztandarem bogów metalu. Z projektu wycofał się jednak Ward ze względu na zły stan zdrowia, co ostudziło nieco entuzjazm fanów Sabbath. Gdy jednak miejsce Warda zajął Tommy Clufatos- amerykański p
...
Czytaj więcej »
|
Scooby Doo- wielki dog niemiecki, brązowy w czarne łaty, który niestety umie mówić. Niestety, bo z reguły ma niewiele mądrych rzeczy do powiedzenia. Dba o swój wygląd, którego istotnym obroża z inicjałem SD. Brązowe oczy zawsze szeroko otwarte, znamionują łagodny charakter. Łagodność doga charakteryzuje się tym, że wszystkiego się z reguły boi. Nie oszukujmy się, Scooby Doo jest po prostu tchórzem. W sytuacjach zagrożenia wskakuje na ręce osoby stojącej najbliżej i czeka aż zagrożenie minie. Inna jego podstawowa cecha, czyli łakomstwo, pozwala jednak czasami na zmanipulowanie psa. Kiedy dog czegoś się boi, jego przyjaciele proponują mu ulubiony przysmak: Scooby Chrupki, dla których pies zrobi praktyczne wszystko. W ten sposób można opanować tchórzostwo Scooby Doo. Życie psa (może za wyjątkiem jedzenia) składa się z ciągłego podróżowania. Dog i jego przyjaciele: Kudłaty, Fred, Daphne i Velma- jeżdżą po świecie vanem, zwanym Tajemniczą Maszyną i rozwiązują coraz
...
Czytaj więcej »
|
Smerfy- małe niebieskie istotki „wzrostu trzech jabłek”, z kartoflastymi nosami i okrągłymi ogonkami, żyjące w niewielkiej wiosce pośrodku lasu pod opieką 54w- letniego brodatego Papy Smerfa. Chodzą ubrane w białe sposenki połączone z butami i białe czapeczki (w czerwonej czapeczce i czerwonych spodenkach chodzi jedynie Papa Smerf). Małe smerfy pojawiają się w wiosce przyniesione przez bociana. Stają się dorosłe w wieku 118 lat, a dzięki kamieniowi filozoficznemu odkrytemu przez Papę Smerfa są nieśmiertelne. Każdy ze smerfów na unny charakter, upodobania i skłonności. Harmoniusz uwielbia grać na trąbce choć nie ma zupełnie do tego talentu. Zgrywus całe dnie spędza na wymyślaniu głupich żartów i robi rezenty, które wybuchają otwierającemu prosto w twarz. Śpioch myśli tylko o spaniu, Laluś przegląda się w lustrze, uważając, że jest najsmerfnijszym ze smerfów. Łasuch spędza całe dnie w kuchni, przygotowując jedzenie dla całej wioski, Pracuś ciąg
...
Czytaj więcej »
|
Beowulf – epicki poemat heroiczny nieznanego autora, będący jednym z najstarszych dzieł literatury staroangielskiej. W formie ustnej istniał już prawdopodobnie od ok. VIII wieku. Około roku 1000 poemat został spisany w dialekcie zachodniosaskim języka staroangielskiego, prawdopodobnie przez dwóch skrybów.
Poemat liczy 3182 wersy, napisany jest systemem aliteracyjnym, a jego rękopis znajduje się w Bibliotece Brytyjskiej.
Autorem pierwszego przekładu Beowulfa na język nowożytny (duński) był Mikołaj Grundtvig.
Beowulf opisuje legendarne pradzieje Skandynawii – Danii i Szwecji i jej mitycznych bohaterów, w VI w. lecz wspomina też postaci rzeczywiste i wydarzenia, które zapewne miały miejsce.
Dzieli się na dwie części:
I:
Tytułowy bohater utworu, Beowulf po przybyciu na zamek króla Duńczyków Hrodgara (Heorot) zabija pustoszącego okolicę straszliwego potwora
...
Czytaj więcej »
|
Regan- dwunastoletnia dziewczynka. Mieszka w Los Angeles, ale przebywa w Waszyngtonie, gdzie jej matka Chris kręci film.
Regan jest ciepłą pogodną dziewczynką i bardzo kocha swoją mamę, której chętnie okazuje czułość. Obie są ze sobą bardzo związane i lubią spędzać razem czas. Mama jest szczęśliwa, że jej mała córeczka jest dzielną i mądrą dziewczynką, na której wsparcie zawsze może liczyć.
Pewnego dnia Regan siedząc samotnie w domu bawi się ouija (planszą z literami służącą do wywoływania duchów) i nawiązuje kontakt z bytem, który przedstawia się jako Kapitan Howdy. Kiedy Chris wraca do domu ze zdjęć, Regan pokazuje jej nową zabawkę i obie sobie żartują z wywoływania duchów. Ponieważ Regan zaczyna zachowywać się trochę inaczej niż zwykle, mama zabiera ją do lekarza, który stwierdza, że separacja rodziców i pobyt z dala od domu może wpływać na dziecko depresyjnie. Matka dowiaduje się też od lekarza , że jej córka mówiła wulgarne rzeczy i że była nieu
...
Czytaj więcej »
|
Tytus de ZOO- człekokształtna małpa pochodząca z Trapezfiku lub rozlanej przez Papcia Chmiela [Henryk Jerzy Chmielewski]plamy atramentu. Tytus jest ciekawski, odważny i pomysłowy. Raz zachowuje się jak dojrzały młodzieniec, innym razem jak mały chłopiec robiąc głupie żarty. Jest harcerzem i wraz ze swymi przyjaciółmi, Romkiem (chudym, długowłosym chłopakiem, trochę nerwowym, ale uzdolnionym artystycznie)oraz A'Tomkiem (grubym okularnikiem, o zdolnościach przywódczych) przeżywa mnóstwo w różnych częściach świata. W skomplikowanych pojazdach skonstruowanych przez profesora T'Alenta, pracownika Instytutu Wszechzbyt i odwiedza rozmaite dziedziny wiedzy, Wannolotem wyrusza w podróż do ćwierć koła świata, poznając takie miejsca jak: Szwecja, Anglia, Arktyka; Mielolotem rozbija się na bezludnej wyspie, na której przechodzi wszystkie epoki rozwoju ludzkości, usiłując wyprodukować potrzebne do pojazdu paliwo; Prasolotem przenosi się w czasy dawnej Polski, by wykreśli
...
Czytaj więcej »
|
Asterix- mały, sympatyczny wojownik galijski. Ma żółte włosy i wąsy, ubiera się w czerwone spodnie, brązowe buty, czarną koszulę przepasaną pasem, u pasa nosi krótki miecz, a na głowie hełm ze skrzydełkami, które zmieniają mało że nie w zależności od nastroju. Asterix wraz ze swoim przyjacielem Obelixem oraz maleńkim psem Idefixem mieszka w niewielkiej osadzie w Armoryce, która jest jedyną częścią Galii nie podbitą przez legiony Juliusza Cezara. Wrogo nastawiony do Rzymian, wielokrotnie na prośbę wodza wioski, Asparanoixa- broni jej mieszkańców przed atakami żołnierzy Cezara. Dzięki magicznemu eliksirowi, przyrządzonemu przez druida Panoramixa.
Asterix jest niezmiernie silny potrafi jednym ciosem powalić na ziemi wroga. Jego ulubioną rozrywką jest polowanie na dziki przy użyciu samych rąk, nienawidzi natomiast wysłuchiwać pieśni fałszowanych przez wioskowego barda, Kakofonixa. Podobnie jak reszta Galów z wioski Asterix boi się tylko jednego- że niebo s
...
Czytaj więcej »
| |