Blaviken - miasto na Łukomorzu, nad rzeką Buina w Redanii. Łukomorze to kraina na północy Redanii, za rzeką Buiną. Znajduje się tam miasteczko Blaviken. Położone jest nad zatoką Praksedy. W Łukomorzu przechodzi granica między Redanią, a Ligą z Hengfors.
W latach dwudziestych XIII wieku Audoen odłączył Łukomorze od Koviru podczas Secesji Poviss i utworzył tam swoje miniaturowe królestwo. Po jego śmierci Łukomorze zostało przyłączone do Redanii.
Jego wójtem jest Caldemeyn[1]. Geralt często odwiedzał to miasto, aż do czasu, gdy wybierając mniejsze zło, zabił tam niejaką Renfri[2] oraz członków jej drużyny. Mieszkał tu (aż do wydarzeń opisanych w powieści) również czarodziej Stregobor, znajomy Geralta, którego poszukiwała wyżej wspomniana Renfri.
1.Caldemeyn - Wójt Blaviken, przyjaciel Geralta, ma żonę Libusze i córkę Marilkę. Po rzezi w Blaviken Caldemeyn nakazuje Geraltowi opuścić miasto i j
...
Czytaj więcej »
|
Albert Starski i Maksymilian Paradys (zwracają się do siebie „Albercik” i „Maksio”)- dwaj śmiałkowie, którzy w 1991 roku poddali się eksperymentowi hibernacji[1]. Każdy z nich zrobił to z innych powodów: Albert nieśmiały, typ naukowca, poddał się zabiegowi z powodu obowiązku wobec społeczeństwa, a Max, typ warszawskiego cwaniaka, prawdopodobnie w ten sposób chciał uciec przed żoną i odpowiedzialnością (zdążył schować do hibernatora papierośnicę i piersióweczkę). Po trzech latach mieli zostać odmrożeni Budzą się jednak w futurystycznej scenografii. Maksymilian krzyczy: „Ciemność, widzę ciemność!”, Albert jest spokojniejszy, ale też pełen niepokoju. Kiedy w pokoju pojawia się młoda kobieta wyjaśnia im, że jest rok 2044 i że są prawdopodobnie jedynymi mężczyznami na Ziemi, którzy ocaleli po wojnie nuklearnej, która zniszczyła męskie zarodki. Na błaganie Maksa o kontakt z innymi mężczyznami, Lamia stwierdza: „skontaktowanie się
...
Czytaj więcej »
|
Ali Baba- prosty rzemieślnik mieszkający wraz z bratem Kasimem w jednym z perskich miast. Ożeniony z biedną dziewczyną żyje w skrajnej nędzy, zarabiając na wyrębie i sprzedaży drewna na opał. Pewnego dnia podczas pracy zauważa czterdziestu zbójców wracających z łupem do swojej kryjówki. Ukrywa się więc w koronie drzewa i podpatruje, jak podchodzą do przysłoniętej krzakami ściany skalnej i po wypowiedzeniu magicznej formuły: „SEZAMIE OTWÓRZ SIĘ” dostają się do wnętrza jaskini, w której przechowują zrabowane skarby. Po odejściu rozbójników Ali Baba postanawia zbadać tajemnicę groty. Znając hasło dostaje się do środka i zabiera część znalezionych tam skarbów. Po powrocie do omu opowiada o swojej przygodzie żonie, która przez przypadek zdradza tajemnicę bratowej (pożycza od niej wagę, by zważyć zdobyte bogactwo i przez nieuwagę zostawia na niej jedną złotą monetę). Kasim żąda więc wyjaśnień od Ali Baby, który decyduje się wyjawić bratu zbójeckie zaklęc
...
Czytaj więcej »
|
Bugs- uroczy szary królik o szerokim uśmiechu, z którego wystają wielkie siekacze. Jego poważną słabością jest jedzenie i za marchewkę zrobiłby wszytsko. Kiedy ktoś utrudnia mu zrealizowanie pragnień, w pogodnym kłapouchu rodzi się bestia nieprawdopodobnej wręcz pomysłowości. Bugs w wielu sytuacjach ujawnia też nie szlachetne cechy charakteru- bywa mściwy, zazdrosny i złośliwy. Wydaje się, że jego przeciwnicy go nie doceniają, co chyba szczególnie go irytuje, bo ma o sobie dość dobre mniemanie. W starciu z wrogami w sposób znaczny pomaga mu umiejętność poruszania się z prędkością światła, a także robienia minki niewiniątka, która ma za zadane zmylić przeciwnika. Bugs jest raczej tchórzliwym królikiem, ale nadrabia miną, bo wygląda przecież tak niewinnie. Znakiem firmowym Bugsa jest powiedzenie: „Co jest doktorku?” (What's up doc?) stosowany w sytuacjach bez wyjęcia, kiedy już na prawdę nie wiadomo co powiedzieć. Kiedy Bugs robił karierę w
...
Czytaj więcej »
|
Kajko- wraz ze swoim najbliższym przyjacielem Kokoszem należy do najlepszych wojów w pięcioosobowej drużynie kasztelana Mirmiła, małego lecz trochę depresyjnego wodza Mirmiłowa. Kajko jest niski, chudy i ma czarne włosy wystające spod czerwonego nakrycia głowy. Chodzi ubrany w pomarańczowy kaftan i czarną tunikę przepasaną czerwonym pasem ze srebrną klamrą. Na nogach ma zielone obcisłe spodnie i brązowe buty. W przeciwieństwie do swojego nieodłącznego towarzysza Kokosza jest niezwykle odważny i sprytny. Wielokrotnie dzięki inteligencji i pomysłowości wyprowadza w pole atakujących gród zbójcerzy pod komendą przebiegłego Hegemona i jego zastępcy Kaprala. Z pomocą swojego mocarnego przyjaciela, a także jego ciotki czarownicy Jagi i jej męża Łamignata, Kajko nigdy nie zawodzi swego wodza oraz mieszkańców Mirmiłowa.
Kokosz- wraz ze swoim przyjacielem Kajkiem należy do najlepszych wojów w pięcioosobowej drużynie k
...
Czytaj więcej »
|
Alf- to sympatyczny, włochaty kosmita, z wielkim pomarszczonym nosem. Zaistniał dzięki serialowi, który był emitowany w latach 1986- 1990. Alf na prawdę nazywa się Gordon Shumway. Przychodzi na świat 28 października 1756 roku na planecie Melmac, znajdującej się sześć lat świetlnych za Hydra Centauris. Gordon jest synem Flo i Boba oraz bratem Curtisa. Przez 63 lata (tyle trwa edukacja mieszkańców jego planety) Gordon uczęszczał do szkoły. Większość czasu zamiast nauce woli poświęcać grze w skleenballa czy bouillabasaballa, zostaje nawet kapitanem szkolnej drużyny. Po skończeniu szkoły próbuje swoich sił jako komik, jednak porzuca to zajęcie widząc, że nie ma szans na osiągnięcie sukcesu. Prawdopodobnie w 1977 roku Gordon zostaje strażnikiem Orbity Zabezpieczającej, specjalistycznej grupy, której zadaniem była ochrona planety. 28 października 1986 roku, dokładnie w swoje dwusetne urodziny, Alf trafia na Ziemię. Melmac jego rodzinna planeta w skutek a
...
Czytaj więcej »
|
Alchemik- tajemniczy mag, napotkany w Oazie przez młodego hiszpańskiego pisarza Santiago, podczas jego wędrówki w Egipcie do Piramid. Alchemik pojawia się w nocy, jako jeździec w turbanie, cały w czerni, na olbrzymim białym koniu, z sokołem na ramieniu, by wystawić młodzieńca na próbę odwagi i sprawdzić czy zasłużył on na poznanie Języka Wszechświata. Podejmuje go później w swoim skromnym namiocie mięsem z jastrzębia i znakomitym winem, uczy życia pustyni (m.in. demonstruje całkowitą odporność na jad kobry). Udziela mu też licznych nauk, np. „Nie myśl o tym co zostawiasz za sobą. Wszystko wpisane jest w Duszę Świata i pozostaje w niej na zawsze” lub „Słuchaj po prostu głosu swego serca. Ono wie wszystko, bo wyszło z Duszy Świata i pewnego dnia ta powróci”. Brzmi to na prawdę bardzo filozoficznie... Alchemik jest posiadaczem dwóch najbardziej pożądanych, ale również najbardziej niedostępnych substancji na świecie: eliksiru długowieczności i ka
...
Czytaj więcej »
|
ALADYN- syn ubogiego krawca Lu- Czu, urodzony ponad 1000 lat temu w cesarstwie chińskim. W dziecińskie nieposłuszny i skłonny do złośliwych figlów, wyrasta na leniwego młodzieńca spędzającego głównie czas na wałęsaniu się po ulicach. Niechętny do pracy, doprowadza do tego, że jego ojciec z zamartwiania się umiera, matka zaś zostaje z powodu biedy zmuszona do zamknięcia swojego zakładu krawieckiego i zajęciem się przędzeniem bawełny, by móc utrzymać siebie i dorosłego syna.
Pewnego dnia Aladyn spotyka wytwornie odzianego cudzoziemca, który przedstwaia mu się jako jego stryj, choć w rzeczywistości jest czarnoksiężnikiem z Afryki. Podstępny mag namawia Aladyna, by wyruszył z nim na wycieczkę. Gdy dociera do odludnego wąwozu, okazuje się, że Aladyn ma wejść w posiadanie skarbca i wydobyć dla czarnoksiężnika zaczarowaną lampę. Wyposażony przez w magiczny pierścień chroniący od nieszczęść, Aladyn schodzi pod ziemię. Udaje mu się odnaleźć lampę, jednak
...
Czytaj więcej »
| |