Gormiti (pol. "Gormici" – mieszkańcy wyspy Gorm) – bohaterowie serii dziecięcych zabawek, służących do gry i kolekcjonowania.
Figurki Gormiti wykonane są z tworzywa sztucznego, zwykle wielkości 5-6 cm. Do figurek dołączane są karty z opisem postaci oraz liczbą punktów istotnych podczas rozgrywki. Dodatkowo na jednej z nóg figurki jest narysowana cyferka. Zabawa polega na dodaniu punktów karty z punktami na nodze Gormita. Wygrywa ten, kto zdobędzie większą liczbę punktów. Legenda Gormitów mówi, że są oni wojownikami podzielonymi na dwie armie, dobra i zła. Dodatkowo armie dzielą się na nacje, zwane ludami, ze względu na zamieszkiwane terytorium i skojarzoną moc żywiołów, która określa ich wygląd i sposób walki.
Projektantem postaci jest Gianfranco 'Henry' Enrietto, a historia inspirowana książką autorstwa Leandro Consumi. Od roku 2005 figurki są produkowane i sprzedawane w wielu krajach przez włoski koncern Giochi Prezios
...
Czytaj więcej »
|
Boruta- złośliwy diabeł leśny (zwany inaczej borowy) lub błotny, zamieszkujący lasy, mokradła lub wybierający na mieszkanie spróchniały pień sosny albo wierzby, co bywa przyczyną utożsamiania go z innym ludowym diabłem, Rokitą. Dlatego Boruta bywa też czasem nazywany właśnie Rokitą lub Rokitnikiem, Wierzbickim, itp.
Jeśli mieszka na mokradłach, z właściwym sobie upodobaniem wodzi wędrowców na pokuszenie i przez to mylą ścieżki.
W diabelskiej pysze podjął się obalić wieżę w Tumie, co mu się nie udaje, pozostał jednak na ścianie odcisk piekielnej dłoni- jak wskazują podania ludowe.
Już nie diabeł ludowy, ale „diabeł szlachecki”, nosi się w stroju szlacheckim: karmazynowy żupan, szkarłatna rogatywką obszytą białym barankiem na głowie, a także jest przepasany złotym pasem, u którego zwisa piękna szabla w bogato zdobionej pochwie. Mieszka teraz na stałe w Łęczycy w podziemiach zamku, gdzie pilnuje skarbów pozostawionych przez kol
...
Czytaj więcej »
|
Yoda- drobny, lecz bardzo potężny mistrz Rycerzy Yedi. Jest jednym z nielicznych, którzy potrafią widzieć przyszłość. Nie wiadomo dokładnie kiedy się urodził, a także do jakiej rasy należy. Ma jedynie 65 centymetrów wzrostu, zielonobrunatną skórę, trójpalczaste kończyny zakończone pazurami, brązowe oczy i siwe włosy. Mimo podeszłego wieku , dzięki wykorzystaniu Mocy jest niezwykle sprawny i ruchliwy , potrafi wykonywać akrobacje i znakomicie walczyć mieczem świetlnym. Przez kilkaset lat zajmuje się szkoleniem Jedi, m.in. Obi Wana Kenobiego i Hrabiego Dooku. Jego nauki obejmują zarówno nauki fizyczne oraz psychiczne, jak i wykłady teoretyczne (np. o Mocy jako źródle wiedzy, o braku znaczenia wielkości przesuwanych siłą woli przedmiotów, o Ciemnej Stronie Mocy czy o strachu prowadzącym do nienawiści i cierpienia. Podstawowa zasada mistrza, którą przekazuje uczniom, brzmi: „Nie próbuj! Rób albo nie. Nigdy się próbuj robić.” Yoda jest członkiem Rady Je
...
Czytaj więcej »
|
Catwomen (Kobieta Kot)- na prawdę nazywa się Seline Kule. To piękna i niezwykle niebezpieczna kobieta, znana jako Jane Doe, Feline Fame Fatale lub Irena Dubrvna. Catwomen jest wysoka, szczupła i ma niebieskozielone oczy. Przychodzi na świat w Gotham City w niebezpiecznej dzielnicy East End. W dzieciństwie jest bardzo samotna: jej ojczym dużo pije, matka zaś więcej uwagi poświęca kotom niż małej córeczce. Silene spędza więc czas głównie ze swoją młodszą siostrą Magdaleną. Kiedy ma kilkanaście lat umierają jej rodzice (ojczym na zatrucie alkoholowe, a matka popełnia samobójstwo). Siline zostaje rozdzielona z siostrą i trafia do sierocińca. Po ucieczce z niego, trafia na ulicę i by przeżyć musi kraść i prostytuować się. Złapana przez policję trafia do Sprang Hall- miejsca przebywania młodocianych przestępców. Z niego jednak również ucieka, wcześniej donosi na dyrektorkę ośrodka defraudującą pieniądze przeznaczone dla „młodocianych pensjonariuszy ośrod
...
Czytaj więcej »
|
Wojownicze Żółwie Ninja- czwórka zmutowanych żółwi o imionach: Leonardo, Michaelangelo, Donatello i Raphael (wielcy twórcy renesansu), zajmująca się walką ze złymi istotami, szczególnie z okrutnym wojownikiem Shredderem. Żółwie, pierwotnie będące zwykłymi zwierzętami należącymi do małego chłopca, wpadają przez przypadek do kanału i zostają oblane tajemniczą cieczą, potężnym mutagenem, który zmienia je w wielkie , inteligentne, dwunożne stworzenia (dodatkowo uwielbiające pizzę). Odnalezione przez Splintera (podobnie jak one zmutowanego szczura) zostają jego uczniami. Splinter szkoli je na wojowników ninja, uczy walki wręcz, posługiwania się bronią oraz bezszelestnego skradania się. Każdy z żółwi jest inny i ma odmienny charakter. Zrównoważony Leonardo, który jest przywódcą grupy, nosi niebieską bandamę na głowie i do walki używa dwóch katan(japoński miecz, o długości głowni przekraczającej 60 cm, zwany mieczem samuraja, jednosieczny, z zaokrąglonym ściętym sztychem),
...
Czytaj więcej »
|
Atlantyda- to wielka i piękna wyspa przypominająca nieco Numenor[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/numenor/2014-10-18-1024] z mitologii Tolkiena. Zamieszkiwana była przez ludzi o bardzo wysokim poziomie cywilizacyjnym. Znajduje się w pobliżu słupów Heraklesa (dziś Cieśniny Gibraltarskiej) w przesmyku między Morzem Śródziemnym a Oceanem Atlantydzkim. Jej właścicielem jest grecki bóg mórz Posejdon[http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/posejdon/2014-11-02-1110].
Atlantyda jest okrągła i bardzo duża. Jej centralną część zajmuje równina zasłonięta od strony północnej wysokimi górami, które chroniły przed silnym wiatrem. Wyspa by ka zasobna zarówno w roślinność, jak i bogactwa mineralne (złoto, diamenty, rudy metali oraz kruszec orichalkos). W samym jej środku znajduje się zamek królewski, z którego specjalnym systeme
...
Czytaj więcej »
|
Ciri (właściwe imię Cirilla Fiona Elen Riannon, zwana jest też Jaskółką lub Falką)- księżniczka Cintry, przybrana córka wiedźmina Geralta i jego ukochanej, czarodziejki Yennefer, Dziecko Starszej Krwi, niezwykle potężne Źródło Mocy, wiedźminka. Jest wysoka, szczupła, ma szare włosy i zielone oczy. Przychodzi na świat w 1249 roku jako córka królewny Pavetty i Duny'ego (objętego klątwą [1]) oraz wnuczka królowej Calanthe. Jest obiecana wiedźminowi na podstawie prawa niespodzianki. Gdy ma kilka lat jej rodzice giną w katastrofie morskiej (w rzeczywistości ginie jedynie matka, a ojciec zmienia tożsamość i staje się Emhyrem, późniejszym cesarzem Nilfgaardu). Lata wczesnej młodości Ciri spędza w Cintrze i na wyspach Sellige pod opieką babki „Lwicy z Cintry”. Choć zostaje obiecana wiedźminowi Geraltowi z Rivii (zdejmuje klątwę z jej ojca i umożliwia ślub Pavetty i Duny'ego) na mocy „prawa niespodzianki”, wiedźmin nie skorzystał z prawa i tym
...
Czytaj więcej »
|
Śródziemie (ang. Middle-earth) – kontynent, na którym toczy się akcja większości legendarium J.R.R. Tolkiena. Określenie to używane jest zarówno na określenie całej Ziemi (Ardy) opisanej m.in. w Hobbicie, Władcy Pierścieni i Silmarillionie, jak i w węższym sensie, jako nazwa głównego kontynentu Ardy (zwanego również Endorem).
Choć Śródziemie uważa się za inny świat, Tolkien stwierdził, że jest to literacka wizja historycznego okresu około sześciu lub siedmiu tysięcy lat temu. Fabuła toczy się głównie w północno-zachodniej części kontynentu, odpowiadającej Europie. Niewiele wiadomo o wschodzie i południu Śródziemia, gdzie znajdowały się krainy Rhûn, Khand i Haradwaith.
Historia Śródziemia podzielona jest na kilka etapów, zwanych kolejno Ainulindalë, Latami Valarów i Latami Słońca. Hobbit i Władca Pierścieni opowiadają o wydarzeniach, które miały miejsce pod koniec Trzeciej Ery,
...
Czytaj więcej »
| |