Hipogryf — stworzenie magiczne, hybryda powstała z połączenia konia z orłem.
Hipogryf ma mniej więcej takie same rozmiary co koń. Posiada głowę, przednie kończyny i skrzydła orła oraz tylne kończyny i zad konia. Dziób hipogryfa zwykle jest barwy stalowoszarej, zaś oczy - pomarańczowej. Dzięki swoim potężnym, dobrze umięśnionym skrzydłom potrafią latać z dość dużą prędkością.
Sierść i pióra stwora może mieć różne odcienie:
-ciemnoszare,
-różowawe,
-kasztanowe,
-kruczoczarne,
-brązowe.
Hipogryf jest drapieżnikiem i padlinożercą, żywi się małymi ssakami i gryzoniami, rzadziej rybami lub ptakami. Jednym z jego ulubionych pokarmów są fretki.
Stworzenia te bardzo łatwo obrazić. Wystarczy jedna mała wzmianka, aby ściągnąć na nas jego gniew. Jeśli n
...
Czytaj więcej »
|
Dungeons & Dragons, w skrócie D&D lub DnD (ang. Lochy i Smoki) – najpopularniejsza i uważana za prekursora gatunku fabularna gra fantasy zaprojektowana przez Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 przez Tactical Studies Rules (TSR). Aktualnie grę wydaje Wizards of the Coast, przedsiębiorstwo zależne od Hasbro. Wywodzi się ona z miniaturowych gier figurkowych, jako wariant gry Chainmail zawierającej zbliżony system gry. Publikacja D&D jest szeroko uznawana za początek nowoczesnych gier RPG i, co więcej, całego przemysłu role-playing.
Gracze D&D tworzą swoje postacie biorące udział w wyimaginowanych przygodach w scenerii fantasy. Mistrz Podziemi (lub Mistrz Gry) spełnia rolę prowadzącego rozgrywkę; opisuje rzeczywistość widzianą przez poszczególne postaci i dba o porządek w trakcie rozgrywki, zajmuje się także scenerią gry. Podcza
...
Czytaj więcej »
|
Gothic – fabularna gra akcji wyprodukowana przez firmę Piranha Bytes i wydana przez Egmont Interactive w 2001 roku. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt.
Gothic to pierwsza część serii gier, opowiadającej o przygodach bezimiennego bohatera, który, jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej Górniczą Doliną, która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis i otoczona jest magiczną barierą. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez CD Projekt.
Kraina przedstawiona w grze to część Khorinis, fikcyjnej wyspy z gier Gothic oraz Gothic II. Dawniej król Rhobar II wysyłał tam więźniów i skazańców do wydobywania magicznej rudy. Dolinę otoczono magiczną barierą stworzoną przez dwunastu magów w celu uniemożliwienia ucieczki więźniom, jednak ku zdziwieniu samych twórców, urosła
...
Czytaj więcej »
|
Wielka Bitwa Potęg – bitwa ze stworzonej przez J.R.R. Tolkiena mitologii Śródziemia.
Bitwa została stoczona pomiędzy Valarami, a Morgothem i jego licznymi sługami. Spowodowana była niepokojem Valarów o losy nękanych przez Morgotha Quendich. Po długich naradach w Kręgu Przeznaczenia Valarowie postanowili raz na zawsze pozbyć się problemów ze strony Morgotha. Stało się to krótko po drugim powrocie Oromego z Cuiviénen, gdzie znaleziono po raz pierwszy elfów. Valarowie zebrali swą potęgę i udali się do Śródziemia, gdzie natarli na twierdze Morgotha: najpierw na Angband, potem na Utumno. Angbadu nie zniszczyli jednak do końca. Przetrwały głębokie partie twierdzy oraz Sauron, który nimi zarządzał, zanim umknął przed gniewem Valarów. Dotarłszy do Utumna zniszczyli oni je całkowicie, lecz pojmali najpierw samego Morgotha i skuli go Angainorem. Oprócz Saurona kary uniknęli również Balrogowie i wiele innych sług Nieprzyjaciela. Dostawszy się do niewoli Morgoth z
...
Czytaj więcej »
|
Brouver Hoog - krasnolud, starosta Mahakamu, gdzie wraz z krasnoludzkimi klanami sprawuje władze. Znany jest ze swojego tradycjonalizmu i konserwatyzmu. Rządzi dość solidnie, nie dopuszczając aby ktokolwiek z zewnątrz wmieszał się w sprawy Mahakamu oraz nie pozwalając młodzieży krasnoludzkiej na przyłączanie się do Scoia'tael. Mimo to jest wśród niektórych krasnoludów dość niepopularny, gdyż ogranicza on swobodę obywatelską mieszkańców, poprzez narzucanie im czasem dość kontrowersyjnych zasad. W dość mocnych słowach wyrażał się o nim Zoltan Chivay, Regis zaś zwracał uwagę na dobre strony polityki mahakamskiego starosty.
Molnar Giancardi - krasnolud, właściciel banku w Gors Velen. On i jego rodzina bardzo wiele zawdzięczają Yennefer, gdyż ta pomogła im podczas pogromu krasnoludów w Vengerbergu. W zamian Molnar udziela jej kredytów bez oprocentowania i stara się pomóc w wszelki możliwy sposób.
Yarpen Zigrin - krępy
...
Czytaj więcej »
|
Thorin II Dębowa Tarcza – krasnolud, król plemienia Durina, organizator wyprawy do Ereboru, syn Thráina II, brat Frerina i Dís, wnuk Thróra i piąty król pod Górą.
Thorin urodził się za panowania swojego dziadka Thróra, jako syn następcy tronu Ereboru Thráina. Kiedy miał 54 lata na Erebor napadł smok Smaug. Zniszczył on królestwo, a krasnoludowie musieli udać się na wygnanie.
Thorin brał dział w bitwie w dolinie Azanulbizar. W czasie walki pękła jego tarcza, do obrony użył więc gałęzi drzewa, dlatego też nadano mu przydomek Dębowa Tarcza.
Następnie, w 2802 roku, w wraz ojcem i grupą współplemieńców, osiedlił się w górach Ered Luin, po dłuższej już wędrówce po Eriadorze. W 2845 roku Thorin, po zaginięciu Thráina, objął przywództwo nad plemieniem. Był wtedy "(...) krasnoludem wspaniałej i dumnej postawy, lecz nie rwał się, by opuścić Eriador. Pracował tam (...) i zdobył trochę mienia, plemię jego rozrosło się (...)." Jednak
...
Czytaj więcej »
| |