Główna » 2014 » Październik » 9 » Wiedźmińskie Szkoły
10:15 PM
Wiedźmińskie Szkoły

Szkoła Wilka - Jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w zamku Kaer Morhen w królestwie Kaedwen. Jej symbolem jest medalion w kształcie wilczej paszczy z wyszczerzonymi kłami. Szkoła została zaatakowana i zniszczona przez tłum fanatyków. Zachowały się tylko ruiny, w których zimują wiedźmini, a na stałe mieszka tylko nauczyciel szermierki Vesemir.

Wiedźmini ze Szkoły Wilka:

-Vesemir - najstarszy znany wiedźmin, prawdopodobnie starszy od Kaer Morhen. Jedyny żyjący z wiedźmińskiej starszyzny zajmującej się tworzeniem i szkoleniem wiedźminów. Mistrz miecza, nauczyciel szermierki oraz znawca wiedzy o potworach, preceptor wiedźminów Geralta i Eskela. Przekazuje Ciri swoją wiedzę na temat bestii. Dla Geralta przybrany ojciec i nauczyciel. Nosił siwą brodę. Spięty i zakłopotany w obecności Triss Merigold.

Ma słabość do Triss. Nie może oswoić się z tym, że czarodziejka nie jest już dzieckiem.

Vesemir jako jedyny ocalał z ataku chłopstwa i magów na Kaer Morhen, ponieważ nie został zauważony przez wściekły motłoch zajęty plądrowaniem twierdzy i dobijaniem rannych. Podczas ataku zginęła cała starszyzna wiedźminów, zabierając do grobu tajemnicę prób, mutacji i zmian. Najprawdopodobniej pojawi się w grze Wiedźmin 3 widać go na zwiastunie gry.

-Eskel - jeden z wiedźminów zimujących w Kaer Morhen. Przyjaciel Geralta, jeszcze z czasów ich wspólnego treningu. Pojawia się w wizji Ciri na pustyni Korath, prowadzony na szafot. W powieści "Krew elfów" oraz w grze Wiedźmin przedstawiony jest jako mężczyzna o paskudnej szramie na policzku oraz metalicznym, nieprzyjemnym głosie przywodzącym na myśl psi warkot. Najprawdopodobniej pojawi się w Wiedźminie 3 widać go na zwiastunie gry.

-Lambert - najmłodszy z wiedźminów zimujących w Kaer Morhen.

Jest wymagającym nauczycielem Ciri, której uczył akrobacji i piruetów. Pojawia się w jej wizji na pustyni Korath, prowadzony na szafot. Niezbyt lubił Triss Merigold, lub sprawiał takie pozory zwracając się do niej po nazwisku. Nie umie gotować niczego oprócz klusek (ale one również nie wychodzą mu najlepiej). Gdy Ciri opowiada, o nieprawdziwym ślubie Geralta i Yennefer, wśród gości wymienia wszystkich znanych wiedźminów, zapomina jednak o Lambercie. Najprawdopodobiej pojawi się w grze Wiedźmin 3 widać go na zwiastunie gry.

W grze komputerowej "Wiedźmin" pojawia się jedynie w prologu, gdzie uczestniczy w obronie Kaer Morhen przed atakiem organizacji Salamandra. Pierwszy zauważa obecnośc bandytów i staje się celem ataku ich zwiadowców. Odblokowuje Aardem wejście na górny dziedziniec, a przed wejściem Geralta do wnętrza informuje go o jego słabości do czarodziejek. We wnętrzu Leo powiadamia Geralta, że wcześniej udało mu się pokonać Lamberta na treningu, gdyż ten zagapił się na dziwną burzę i otrzymał przez to od Leo cios piruetem w brzuch, za co później nie omieszkał rekruta wiedźmińskiego sprać. Leo dodatkowo mówi, że "po każdym takim laniu Lambert mówi, że mam potencjał i śmieje się". Komentując zapalczywośc Lamberta, Geralt zwraca uwagę Leo po opanowaniu nauki znaku Aard: "Ruszajmy, bo jeszcze Lambert sam zabije przerazę". Przy okazji Lambert uwielbia droczyć się z Triss, m. in. zwracając się do niej po nazwisku, czym wywołuje dezaprobatę Vesemira. Miał naprawic schody prowadzące na górny dziedziniec, jednak on i Eskel zaniedbali to, twierdząc, że "nie jesteśmy murarzami", przez co Geralt o mało co nie spadł w przepaść.

Razem z Eskelem i Vesemirem zabija przerazę, lecz nie zapobiega to ucieczce Azara Javeda i Magistra oraz przez wykradnięciu przez nich wiedźmińskich tajemnic. Po owym zajściu opiekuje się Triss Merigold, ciężko ranną po pojedynku z Azarem. Obiecuje zemstę na zabójcy Leo i opowiada Geraltowi m.in. o stylach walki - silnym, szybkim i grupowym. Podaje Geraltowi receptę na eliksir dla Triss. Czarodziejka po wyzdrowieniu przedstawiła Białemu Wilkowi swój koszmar, w którym Lambert stał nad nią i mówił: "Tylko mi tu nie umieraj, Merigold. Jesteś wiedźmą, która wszystko wie najlepiej". Na pogrzebie Leo, Lambert informuje, że zapoluje na Salamandrę w Kaedwen, po czym rozstaje się z resztą i podąża na wschód. Więcej nie pojawia się w grze.

W przygodzie "Cena neutralności jest obecny przy brodzie w dolinie Kaer Morhen, gdzie zostaje zaskoczony przez grupkę archesporów. Jeżeli Geralt mu nie pomoże, Lambert będzie mu to potem wyrzucał: "Nie zauważyłeś tych archesporów? Starzejesz się, Wilku", na co Geralt odpowie "Nie chciałem ci odbierac zabawy". Jest negatywnie nastawiony do przybyszów z Caingorn, nazywając Merwina Ademeyna nadętym szlachetką, a los Sabriny Glevissig w przypadku stawiania większego oporu wyraża słowami: "Powieszę sobie jej śliczną główkę nad kominkiem". Nie zajmuje jednoznacznego stanowiska w naradzie z Eskelem, Geraltem i Vesemirem, proponując rozprawę z pogonią za Deidre Ademeyn. W przypadku poparcia Deidre uczestniczy w walce z najemnikami Merwina.

W przygodzie "Wesele" jako jeden z zaproszonych gości powoduje sporo zamieszania, gdy wyjawia Geraltowi romans Eskela i Triss przed przybyciem Geralta do Kaer Morhen w trakcie wydarzeń z gry komputerowej. Jego "rozlatany jęzor" sprawia, że dwukrotnie jest zmuszony do walki na pięści - raz z Geraltem, raz z Eskelem. Eskel zawsze będzie pokonywał Lamberta, chwaląc się pózniej: "Widziałeś, jak sprałem to jego gadatliwe dupsko?". W przypadku walki z Geraltem nie ma większego znaczenia, czy zakończy się ona wygraną czy nie (powie po zakończeniu bitki "Wygrałeś" lub "Przegrałeś"), jednak jatka wzbudzi niezadowolenie Vesemira, który zezłości się: "Czy wyście powariowali? Szczeniackie bójki na weselu wszczynacie?", a po poznaniu przyczyny nieporozumień nazwie Lamberta "cholerną klepą". Oprócz niesnasek z konfratrami Lambert urządzi mały spór z Sabriną Glevissig - obydwoje obrzucą się niezbyt wybrednymi obelgami.

W grze komputerowej i w "Cenie neutralności" głosu użyczył mu Janusz Wituch. Modelu postaci Lamberta nie posiada żadna inna postać w grze, ale w przygodzie "Król Żebraków" i machinimie Bukaj Ksum użyczył go postaci Laufes.

  • Leo - początkujący wiedźmin wymyślony na potrzeby gry komputerowej Wiedźmin.  Wychowanek Vesemira, był jednym z wielu osieroconych, po wojnie z Nilfgaardem, dzieci.
  • Berengar - postać z gry komputerowej "Wiedźmin", jeden z ostatnich ocalałych na świecie wiedźminów, za którym podąża okazjonalnie Geralt przez całą grę.

Berengar przeżył pogrom wiedźminów w Kaer Morhen, lecz nie był zadowolony z bycia wiedźminem; nie krył się z pogardą do nich i porównywał ich do bandytów organizacji Salamandra twierdząc, że z ich winy stał się zmutowanym odmieńcem, który nie ma szans na normalne życie w społeczeństwie. Przeżarty nienawiścią z powodu swego losu błąkał się po świecie wiele razy i zawsze wracał do Kaer Morhen, ostatecznie jednak opuścił ją na stałe. Miało to miejsce na krótko przed atakiem Azara Javeda przeprowadzonego na Kaer Morhen. Wcześniej na podgrodziu Berengar drążył sprawe Upiornego Psa terroryzującego wioski obrzeż wyzimskich. Przyjął zlecenie Wielebnego i sporządził mnóstwo notatek z obserwacji Bestii, lecz ostatecznie uciekł z podgrodzia, przez co zraził mieszkańców (zwłaszcza Wielebnego) do innych wiedźminów. Został złapany przez bandytów Salamandry, którzy usiłowali go wykorzystac do zdobycia wiedźmińskich tajemnic z Kaer Morhen. Kilka razy im się wyłamywał, lecz oni zawsze po niego wracali, np. kiedy realizował zlecenie dotyczące wieży na bagnach od Kalksteina. Zgodził się na współpracę z Magistrem i Javedem, zdradzając im lokalizację wiedźmińskiej twierdzy i podejmując się zadania odszukania chłopca-źródła imieniem Alvin. Kierował się w swoim postępowaniu równocześnie strachem oraz chęcią zysku ("Nie protestowałem, dobrze mi płacili")

Przez pewien czas poszukiwał elementów do zbroi Kruka, lecz w końcu poniechał tego zamiaru na rzecz rozwiązania lokalnego sporu między ryboludźmi i społecznością wieśniaków. Zrezygnował też prawdopodobnie z zamiaru odnalezienia Alvina, chociaż ten teleportował się przypadkowo w te rejony. Mieszkańcy wioski nie oceniali go pozytywnie, zwłaszcza dzieci naśmiewały się z jego tchórzostwa (według słów Alvina "Berengar bał się zabic wielkiego ryboludzia [Dagona]), chociaż ten doskonale znał się na szermierce i potrafił walczyc z potworami takimi jak upiory, alpy, bruxy, itp. Był zwolennikiem rozwiązania konfliktu poprzez "przetrzebienie" obu stron. Nie posiadał domu ani chociażby pokoju w karczmie i spał na dworze przy ognisku niedaleko krypty. Był zakompleksiony na punkcie bycia wiedźminem, toteż nie omieszkiwał ironicznie wypowiadac się o balladach Jaskra na temat Geralta, nazywając je nudnymi, a samego bohatera traktował w niezbyt poważny sposób. Nazywał Vesemira dziadem, a Panią Jeziora - miejscową boginką.

Berengarowi poświęcone jest długie zadanie poboczne "Tajemnica Berengara", rozciągające się od prologu do aktu V. Przez kilka pierwszych rozdziałów gry Geralt zdobywa o nim wiadomości i wpisy do dziennika tylko z relacji innych osób. Pierwsza z nich to Vesemir, który na pytanie Geralta o innych wiedźminów wymieni szczątki informacji o nim oraz o jego bytowaniu w Kaer Morhen. W rozdziale I Wielebny gotuje Geraltowi ostre powitanie, wypowiadając się o Berengarze "Przed tobą był tu inny wiedźmin. Widzisz go gdzieś? Nie? Bo uciekł!" i wypomina, że jak tylko usłyszał skowyt bestii, wziął nogi za pas. W środkowych fazach zadania "Ludzie i bestie" Abigail podaruje Geraltowi zapiski Berengara dotyczące bestii - dostarczają one wpis do bestiariusza na temat Upiornego Psa. W rozdziale II Geralt trafia na kolejny trop w sprawie Berengara, gdy straż miejska wręcza mu do eksterminacji kuroliszka srebrny miecz, który jednak okazuje się należec do innego wiedźmina - nieżyjącego już Coena, lecz niektóre przedmioty Berengara przejął paser Talar, co dostarcza poszlaki przeciwko temu handlarzowi w zadaniu "Podejrzany: Talar". W slumsach dwóch oprychów ostrzega wiedźmina, że jeżeli będzie zadzierał z Baraniną, szefem półświatka, to zniknie jak Berengar. Jeden mówi to jednorazowo, a drugi wdaje się w nieco dłuższą konwersację dostarczającą poszlakę do zadania "Podejrzany: Baranina". Niektóre inne informacje posiada o Berengarze diler fisstechu Berengar, zaś Kalkstein przyznaje się, że skorzystał wcześniej z usług Berengara, lecz ten zaginął na bagnach. Vaska kieruje Geralta w sprawie Berengara do dołów z gliną, gdzie bohater odkrywa przerażającego odkrycia. Na widok dwóch ciał bandytów Salamander (jeden z nich miał przepołowioną wiedźmińskim mieczem broszę) dochodzi do wniosku, że jego konfrater zginął. Zmienia jednak zdanie po relacji zdanej przez Zygfryda lub Yaevinna po zakończeniu zadania "Rozpoznanie bojem" (który z nich powie o Berengarze, zależy od tego, po czyjej stronie stanął Geralt w tej misji. Pod koniec rozdziału III Geralt zabija Magistra i wydobywa z jego ciała m. in. przygotowany do wysłania list tego płatnego zabójcy - wynika z niego, że Magister posłał do Odmętów w poszukiwaniu Alvina jakiegoś człowieka. Chociaż nie nazywa tego człowieka wiedźminem, mutantem, odmieńcem, itd., i nie wymienia go nawet z imienia, to wiedźmin domyśla się, że Berengar zdradził.

Spotkanie twarzą w twarz następuje w rozdziale IV, kiedy spotyka go w krypcie na brzegu. Pomaga mu w wybiciu zamieszkujących ją potworów, a sam wiedźmiński renegat ma na złudną nadzieję, że Geralt zginie w walce z nimi i będzie miał spokój. Myli się jednak i jest zmuszony do konfrontacji z Geraltem. Nie jest zbyt wylewny, chociaż przyznaje się bez skrępowania do swoich czynów, manifestując mu swoją gorycz w stosunku do wiedźminów. U niego rozpoczyna się zadanie poboczne "Zbroja", gdyż Geralt jest zaciekawiony, że w krypcie posądzał go o przybycie w celach zdobycia elementów pancerza - dokładnie przedstawia mu legendę o niej i poleca porozmawiac na jej temat z różnymi płatnerzami. W zadaniu "W pełnym słońcu" można go spytac o zdjęcie klątwy z południcy Aliny (sprawa zwierciadła Nehaleni), lecz szybciej i wygodniej będzie spytac o to Jaskra, który znajduje się najbliżej, bo w tej samej lokacji po rozmowie z Julianem - w karczmie. Wokół jego osoby toczy się zadanie główne "Ścieżki przeznaczenia", w którym Pani Jeziora zastanawia się, czy jej sen dotyczącej tajemniczego wiedźmina nie odnosił się do Berengara, lecz Geralt rozwiewa jej wątpliwości. W miarę rozwoju wydarzeń w rzodziale IV Geraltowi coraz więcej udaje się wyciągnąc informacji z Berengara, czego kulminacją jest spotkanie z nim na Wyspie Rybitw po otrzymaniu od Pani srebrnego miecza Aerondight. Rzuca mu w twarz resztki tajemnicy o swojej przeszłości przyznając, że to on doprowadził do napadu na Kaer Morhen dokonanego przez Azara Javeda. Wówczas trzeba będzie dokonac wyboru:

1.Oszczędzenie Berengara: Geralt wybacza Berengarowi winy i wyraża zrozumienie dla jego postawy; w zbuntowanym wiedźminie-renegacie coś pęka; opuszcza on Geralta, obiecując, że się jeszcze spotkają.

2.Zabicie Berengara: Geralt potępia samego Berengara w ostrych słowach, każąc mu zejśc z oczu bohatera, co wywołuje dotkliwe upokorzenie w sercu Berengara, które przemienia się w furię; dialog kończy się pojedynkiem z zzelżonym Berengarem, lecz nie jest on specjalnie wymagającym przeciwnikiem i szybko ginie.

W zależności od dokonanego wyboru przebieg wydarzeń końcowych rozdziału V będzie miał różny przebieg. Zabicie Berengara uzbroi Geralta w jego wiedźmiński amulet, którego magia osłabi ofensywnie i defensywnie Azara Javeda; zareaguje on zdziwieniem na ten widok, lecz szybko odpowie na pytanie Geralta, czy stanowi ów medalion jakiś problem: "Problem? Możesz mnie osłabic, ale i tak zginiesz!". W następującej następnie retrospekcji Geralt żałuje zadania śmierci Berengarowi, zastanawiając się, czy nie zniszczył mu szansy na rehabilitację losu, gdyż prawdopodobnie chciał on zmierzyc się z Javedem. W przypadku wybrania drugiej opcji z Berengarem, wiedźmin przybędzie do Starego Dworzyszcza ku zdziwieniu Geralta: mówi on, że przemyślał parę spraw, i ma zamiar wspomóc Geralta w walce z Javedem. Odrzuca żałosną i tchórzliwą propozycję Javeda: "Wróciłeś, tchórzu! Wiesz, jaka kara cię czeka? Ale możesz uniknąc swego losu. Zabij Geralta z Rivii, a może zastanowię się nad okazaniem ci łaski", lecz ten reaguje na to: "Twoje groźby już na mnie nie działają. Szykuj się, czarowniku, idę po ciebie!". Berengar ginie w walce z Javedem, a Geralt docenia jego poświęcenie, twierdząc, że nie poszło ono na marne.

W epilogu Wielki Mistrz Zakonu Płonącej Róży - Jakub de Aldersberg - wspomina Berengara w słowach "Przydaliby mi się tacy wiedźmini jak ty i Berengar". Znajomośc Berengara może wynikac z tego, że Wielki Mistrz był chlebodawcą Javeda i znał jego plany... albo stanowi ona kolejny dowód na to, że Alvin i Wielki Mistrz to te same osoby.

  • Cormac - wiedźmin, wymyślony na potrzeby papierowej gry RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni.
  • Geralt z Rivii
  • Cirii

Szkoła Gryfa – jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu. Jej symbolem jest medalion w kształcie otwartej gryfiej paszczy. Obecnie szkoła nie funkcjonuje. W książkach Sapkowskiego brak jest dokładniejszych informacji na ten temat.

Szkoła Kota – jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w nieokreślonym miejscu. Jej symbolem jest medalion w kształcie kociej paszczy z wyszczerzonymi kłami. Obecnie szkoła nie funkcjonuje. W książkach Sapkowskiego brak jest dokładniejszych informacji na ten temat z wyjątkiem informacji w Sezonie burz jakoby wiedźmini ze Szkoły Kota służyli jako szpiedzy, najemnicy i skrytobójcy.

Znani wiedźmini ze Szkoły Kota:

-Guxart - wiedźmin, pojawiający się w komiksie Wiedźmin: Zdrada. Jest nauczycielem w wiedźmińskiej szkole Kota. Nie lubi się z Vesemirem.

-Treyse - wiedźmin, pojawiający się w komiksie Wiedźmin: Zdrada. Jest dowódcą Kotów.

-Brehen – wiedźmin ze szkoły Kota zwany Kotem z Iello. Był wynikiem nie do końca udanej mutacji, tak jak inne Koty charakteryzował się okrucieństwem, nie miał oporów przed zabijaniem ludzi. Geralt spotyka go w karczmie "Pod Dzikiem i Jeleniem" po opuszczeniu Kerack. Zaniechał pojedynku z Geraltem i opuścił karczmę. Podczas spotkania autorskiego z Andrzejem Sapkowskim na konwencie Dni Fantastyki 2014 autor przyznał, że w Sezonie Burz znajduje się nawiązanie do komiksu Zdrada (który pierwotnie miał być opowiadaniem). Można się domyślić, że Brehen tak jak i inne Koty nie ma wstępu do Kaer Morhen na skutek zdrady, której dopuścili się na Wilkach.

Szkoła Żmii – jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w nieokreślonym miejscu w cesarstwie Nilfgaardu. Wspomniana została w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Jej symbolem jest medalion w kształcie poskręcanego węża. Przed laty szkoła przestała funkcjonować, cesarz Emhyr var Emreis obiecał odbudowę szkoły w zamian za zasługi Królobójców.

Wiedźmini w grach:

-Letho z Gulety, Królobójca – główny antagonista w grze Wiedźmin 2. Jest najbardziej poszukiwanym przestępcą na Północy.

Jest wiedźminem, pochodzącym ze Szkoły Żmii, która podobnie jak inne szkoły wiedźmińskie w Nilfgaardzie, przestała istnieć znacznie wcześniej niż te na Północy. Należy do tajemniczej organizacji znanej jako Królobójcy. Jego towarzyszami byli Serrit i Egan.

Wszędzie gdzie się pojawi, potrafi znaleźć doraźnych sojuszników, którzy ze względu na sytuację, są mu chwilowo potrzebni. Zawsze ma coś do zaoferowania, czego nie potrafią dostarczyć inni. Na początku swojej kariery zabójcy współpracuje z Lożą w osobie Sheali de Tancarville. Od Loży Letho dostał zlecenie zabójstwa króla Aedirn, Demawenda. Po zabójstwie króla Aedirn ucieka w lasy Lisa Puszczy w Temerii, gdzie planuje zamach na Foltesta, króla Temerii. Przez pewien czas współpracuje z Iorwethem i jego komandem Scoia'tael, manipulując przywódcą poprzez podanie się za przyjaciela nieludzi oraz wykorzystanie niechęci elfa do ludzi. Letho zerwał to tymczasowe przymierze dopiero w najdogodniejszym dla siebie momencie, kiedy dokonał już zamachu na Foltesta, a jego towarzysze Królobójcy[Królobójcy - nieformalna organizacja, której członkami byli wiedźmini ze Szkoły Żmiji.] byli daleko poza zasięgiem ewentualnej vendetty elfów.

Królobójca i Geralt z Rivii spotkali się po raz pierwszy, gdy Geralt, powróciwszy do świata żywych gonił za Dzikim Gonem by odzyskać Yennefer.

Zabił wielu ludzi w tym dwóch królów: Demawenda oraz Foltesta na zlecenie Emhyra var Emreisa, cesarza Nilfgaardu.

Letho był bardzo dobrym szermierzem. Sam jeden wyrżnął cały oddział Ciarana aep Easnilliena w puszczy koło miasta Flotsam. Przy czwartym spotkaniu z Geraltem twarzą w twarz koło miasteczka Flotsam w elfich ruinach zaraz po wymianie zdań Królobójca pokonuje Białego Wilka w pojedynku jeden na jednego. Wiedźmin ze Szkoły Żmii ciężko zranił i ogłuszył Geralta. Letho mógł przy tym spotkaniu bez żadnego problemu zabić Geralta. Nie zrobił tego jednak ze względu na sentyment, który czuł do Białego Wilka. Pamiętał, że Geralt uratował mu życie w lasach Angrenu zabijając oszluzga, który go zaatakował. Po wygranym pojedynku z Rzeźnikiem z Blaviken zabójca królów udał się do Flotsam, gdzie ranił Cedrica i porwał Triss zmuszając ją, by teleportowała ich oboje do Aedirn. Później wraz z Serritem i Eganem zmasakrował komando Scoia'tael w wąwozach koło Vergen, gdzie miał swoją kryjówkę. Tam zaplanował z innymi zabójcami zamach na Henselta, króla Kaedwen. Wysyła swoich asasynów by zabili ostatniego z Rodu Jednorożca. Obaj zabójcy giną. Letho ucieka do Loc Muinne. Tam podkłada diament z skazą do megaskopu Sheali, by ta zginęła. Tam również wychodzą na jaw zbrodnie zabójcy królów i jego współpraca z Shealą de Tancarville. Radowid rozkazuje aresztować Samotnicę z Koviru. Jednak próbę aresztowania czarodziejki udaremnia atak smoka Saesenthessis. Letho udaje się przeżyć atak bez rany. Najbardziej poszukiwany człowiek na Północy postanawia zakończyć ucieczkę przed Białym Wilkiem i ostatecznie stanąć z nim twarzą w twarz. Wyjawia Geraltowi całą tajemnicę jego organizacjii. Wyznaje, że zabił dwóch królów północy dla cesarza Nilfgaardu, by cesarz mógł dokonać kolejnej inwazjii na Północ, która była wtedy bardzo osłabiona. Wspominał o Yennefer i o problemach jakie mu sprawiała.

Ostateczny los Letho nie jest znany. W zależności od wyboru gracza Geralt może zabić Królobójcę lub pozwolić mu odejść na południe.

-Serrit - to wyjątkowo zdolny wiedźmin ze szkoły węża współpracujący z Letho w organizacji znanej jako Królobójcy. Uczestniczył w nieudanym zamachu na króla Henselta, podczas którego stracił swojego brata Egana.

-Egan - Wiedźmin ze Szkoły Żmiji współpracujący z Letho, członek organizacji znanej jako Królobójcy. Razem z Serritem wyruszył zabić króla Henselta na rozkaz Cesarza Nilfgaardu.

Przy próbie zamachu obok króla przypadkowo znalazł się Geralt, który udaremnił zamach i zabił Egana.

Kategoria: światy fantasy | Wyświetleń: 1118 | Dodał: Bies6167 | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Imię *:
Email *:
Kod *: