Główna » 2014 » Październik » 23 » Świat Warhammera najważniejsze rasy:
5:31 PM
Świat Warhammera najważniejsze rasy:

Świat Warhammera najważniejsze rasy:

Elfy patrz na: http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/elfy_cz_1/2014-10-13-999

Ork patrz na: http://rockmetal-nibyl.ucoz.pl/blog/ork/2014-10-15-1006

Jaszczuroludzie (ang. Lizardmen) – fikcyjny gatunek humanoidalnych, jaszczuropodobnych istot pojawiających się w wielu światach fantasy.

W realiach Warhammera podstawowym zadaniem jaszczuroludzi było służenie swym stwórcom – Pradawnym (ang. The Old Ones). Zostali stworzeni aby dopełnić plany Pradawnych, lecz z powodu nadejścia Chaosu zostali wplątani w wojnę, która wyniszczyła ich antyczną cywilizację.

Jaszczuroludzie w Warhammerze są bardzo długowieczni (niektórzy slannowie dożywają kilkunastu tysięcy lat). Zamieszkują lasy deszczowe Lustrii (Nowego Świata), wzorowanego na Ameryce Południowej. Sama kultura jaszczuroludzi jest wzorowana na kulturze Majów bądź Azteków. Czczą wielu bogów, którzy zgodnie z jedną teorii są inkarnacjami Pradawnych, którzy przeminęli wraz z nadejściem Chaosu. Kilku z nich to: Sotek, Chotec, Quetzl. Huanchi, Tzunki, Tlazcotl, Tepok, Itzl czy Xhotl.

Jaszczuroludzie używają w walce różnych potworów, takich jak plujące jadem salamandry, wzorowane na pterozaurach terradony, karnozaury (przypominające tyranozaury) na których jeżdżą najwybitniejsi przywódcy saurusów, tzw. zimnokrwiste wierzchowce (ang. Cold Ones) – duże, dwunożne, lecz niezbyt inteligentne jaszczury wielkości koni, używane jako wierzchowce, oraz stegadony – potwory przypominające wielkie styrakozaury, mieszczące na grzbiecie obszerne stanowisko dla grup skinków, obsługujących mieszczącą się tam małą balistę.

Najsłynniejsi Jeszczuroludzie:

  • Lord Mazdamundi – najstarszy i najpotężniejszy z żyjących slannów. Podczas ceremonii i w czasie wojny dosiada on stegadona.
  • Kroxigor Nakai – najstarszy kroxigor, albinos pojawiający się na wielkich bitwach i znikający jak duch. Często jego pojawienie się zwiastowało kulminacyjne starcie z wrogiem.
  • Lord Kroak – nieżyjący już, zmumifikowany slann, najpotężniejszy mag w całym świecie Warhammera. Podobno jest to pierwszy ze slannów jaki pojawił się na świecie.
  • Kroq-Gar – najstarszy dowódca saurusów walczący magiczną włócznią wykutą w świątynnym mieście Tlanxla, dosiadający w walce swego karnozaura Grymloqa.
  • Tehenhauin – wielki prorok Soteka, wężowego boga krwi i wojny. Jego charakterystyczna cecha to rozdwojony ogon symbolizujący rozdwojony język Soteka. Poprowadził on Czerwoną Armię (ang. Red Host of the Tehenhauin) w misji wypędzenia odwiecznych wrogów jaszczuroludzi – skavenów – z Lustrii.

Skaveni są fikcyjną rasą ze świata Warhammera szczuropodobnych istot, która żyje pod powierzchnią Starego Świata. Pojawili się w ruinach Slannów, w czasie gdy wśród zwykłych szczurów zaczęły pojawiać się mutacje spowodowane wpływem Chaosu. Przez większą część starego świata uważane za nieistniejące postacie z opowiadań. Skaveni są bardzo tchórzliwi, atakują z ukrycia, często uciekają z pola bitwy.

Skaveni mierzą od 1,2 do 1,8 metra wzrostu. Pokryci są gęstym futrem, które nie zakrywa twarzy, dłoni bądź całych ramion, stóp i ogona. Najczęstsze barwy to czarny , ale zdarzają się też osobnicy biali, brązowi, szarzy lub pokryci łatami. Szczuroludzie o białym kolorze futra są uznawani za istoty błogosławione przez Rogatego Szczura i najczęściej zostają Szarymi Prorokami lub zostają wcieleni do oddziałów mających za zadanie bronić Rady Trzynastu.

Twierdze Skavenów mieszczą się pod powierzchnią Starego Świata, połączone są skomplikowaną siecią tuneli, a te połączone są z kanałami ściekowymi, co umożliwia Skavenom obserwowanie i atakowanie mieszkańców miast.

Skaveńska stolica, Skavenblight, leży w głębi bagien w północno-zachodniej Tilei.

Skaveni czczą Rogatego Szczura, boga Chaosu, którego najwyżsi kapłani, zwani Trzynastoma Panami Rozkładu, są najważniejszymi osobami w społeczeństwie. Bezpośrednimi sługami Panów Rozkładu są Szarzy Prorocy. Reszta społeczeństwa jest zorganizowana w klany. Najważniejsze z nich to Cztery Wielkie Klany:

  • Klan Eshin, wywodzą się z niego elitarni skaveńscy asasyni
  • Klan Moulder, klan mutantów, tworzący swoją armię ze zmutowanych szczurów.
  • Klan Pestilens, skaveński klan siejący zarazę wszędzie gdzie się znajdzie
  • Klan Skryre, posiadający w swych szeregach czarowników i spaczeniowych inżynierów

Istnieją też mniej znaczące Klany Lordów Wojny. Do najpotężniejszych spośród nich należą klany: Mors i Skab, których lordowie zasiadają w Radzie Trzynastu.

Krasnoludy – jedna z armii gry bitewnej Warhammer. Choć niscy wzrostem, są najtwardszymi i najbardziej nieustępliwymi wojownikami i najlepszymi kowalami w świecie Warhammera. Powszechnie znana jest ich pożądliwość złota, kamieni szlachetnych i piwa. Nigdy nie wybaczają urazy, póki jej nie pomszczą, a i te niechętnie wybijają sobie z pamięci.Nie używają magii- zamiast niej opanowali sztukę kucia magicznych run.

Krasnoludzkie społeczeństwo opiera się na Twierdzach, w których żyją. Każda Twierdza ma swojego Króla, a Król największej krasnoludzkiej Twierdzy- Karaz-a-Karak jest królem wszystkich krasnoludów. Obecnie panującym jest Wielki Król Thorgrim Strażnik Uraz. Na dole drabiny społecznej znajdują się krasnoludy, które się zhańbiły określane mianem zabójców (slayers). Zabójcy włosy malują na pomarańczowo, stawiają z nich irokezy i szukają honorowej śmierci walcząc z trollami, gigantami, smokami i demonami. Wyżej w hierarchii znajdują się krasnoludy, które nie mają własnej twierdzy, ale pochodzą z dobrego rodu, który nigdy nie okrył się hańbą. Kolejnym szczeblem są krasnoludy z dobrego klanu, mieszkający w znanej i poważanej Twierdzy, a na samej górze znajduje się rodzina królewska.

Twierdze:

-Karaz~a~Karak Największa krasnoludzka Twierdza, mieszcząca dwór Króla. Stolica Imperium Krasnoludów. Nigdy nie została zdobyta. Z języka krasnoludzkiego "Najbardziej Trwała"

-Karak Hirn Leżąca w górach Czarnych mieści wiele kopalni i placówek handlowych. Jej nazwa-Twierdza Rogu pochodzi od charakterystycznego dźwięku rogu wywoływanego przez jedną z jaskiń podczas wiatru.

-Karak Azul "Żelazny Szczyt" to miejsce najbogatszym złóż żelaza, a występują także złoża innych metali i kamieni szlachetnych. Jak nietrudno się domyślić jest siedzibą wielu znakomitych kowali, i niewiele jest broni mogących się równać z wytwarzanymi tutaj.

-Karak Kadrin Nazwę tej Twierdzy tłumaczy się jako "Twierdza na Przełęczy". Znana jest także pod nazwą Twierdzy Zabójców, ponieważ mieści się w niej główna świątynia Kultu Zabójców. Jest siedzibą zawziętych klanów, które pilnują, by owa przełęcz i szlak handlowy na niej były otwarte. I mimo wielu oblężeń radzą z tym sobie znakomicie.

-Barak Varr Jest to Twierdza wyjątkowa, gdyż jako jedyna leży na wybrzeżu. Tu znajdują się krasnoludzkie stocznie i baza krasnoludzkiej floty. Jest najbardziej otwartą na świat krasnoludzką Twierdzą.

-Karak Norn Jest to Twierdza uboga w minerały, które przyciągałyby Krasnoludów, toteż młode Krasnoludy często wyjeżdżają stąd na poszukiwanie skarbów na wschodzie.

-Karag Dum Zaginiona Twierdza na Północy. Ongiś najpotężniejsza Twierdza Krasnoludów na północy Starego Świata, położona na terenach pochłoniętych przez Pustkowia Chaosu. Obecnie opanowana przez wyznawców mrocznych potęg Chaosu.

-Karak Osiem Szczytów Twierdza zdobyta gdy skaveny zaatakowały ją w tym samym czasie co orki. Krasnoludy zostały wyparte do Przełęczy Czarnego Ognia i osiadły w Imperium.

Słynne krasnoludy:

Wielki Król Thorgrim Stażnik Uraz Pochodzi z najstarszego i najzacniejszego rodu, a w jego żyłach płynie krew samego Grungniego. Od najmłodszych lat marzył o pomszczeniu wszystkich uraz, które są zapisane w Wielkiej Księdze Uraz, która towarzyszy mu zawsze (nawet podczas snu). Jest to zadanie niewykonalne nawet dla tysiąca pokoleń, ale gdy Krasnoludom zaświta jakaś myśl stają się zawzięte. Tradycja nakazuje by Król, gdy tylko zechce usiąść, siadał na Tronie Władzy. Do boju rusza dzierżąc wiele starożytnych i potężnych przedmiotów. Między innymi: Pancerz Skaldoura, Smoczą Koronę Karaz, Topór Grimnira i oczywiście Wielką Księgę Uraz.

Thorek Żelazna Brew Thorek jest potężnym Kowalem Run. Sprawuje pieczę nad Kowadłem zagłady Karak Azul i prawdopodobnie jako jedyny z kowali run posiadł wszystkie jego tajemnice. Niektórzy powiadają, że jest najstarszym żyjącym Kowalem Run. Jedno jest pewne - w walce jest potężnym sprzymierzeńcem.

Josef Bugman Najsłynniejszy krasnoludzki piwowar. Jego słynne piwa jak "XXXXXX" albo "Trollowe" nierzadko goszczą na krasnoludzkich stołach, nawet królewskich. Pewnego dnia Gobliny zniszczył jego Browar. Od tego czasu on i jego towarzysze poprzysięgli zemstę na Goblinach. Zdarza się, że jego banda wyskakuje wprost z dziczy i dołącza się do armii Krasnoludów przed bitwą z Goblinami.

Gotrek Gurnisson Gotrek jest krasnoludem, który w przeszłości popełnił straszliwy czyn, który przyniósł wielką hańbę jego rodzinie i klanowi. Zbrodnia była tak ogromna, że Gotrek podjął się życia jako zabójca trolli, poszukując honorowej śmierci, walcząc przeciwko potworom i innym niebezpiecznym istotom. Gotrek posiada wygląd typowego krasnoludzkiego zabójcy: umięśniony, pokryty tatuażami, z brodą farbowaną na rudo (zawiązaną w liczne warkocze); jego włosy uformowane są na irokeza, również ufarbowane na rudo. Podczas jednej z walk stracił jedno oko. W czasie walki używa ciężkiego topora.

Krasnoludy Chaosu (ang. Chaos Dwarfs) – gatunek krasnoludów z gry Warhammer (WFB i WFRP). Pochodzi on z części krasnoludzkich klanów, które w dniach największej potęgi krasnoludzkiego imperium skolonizowały Równinę Zorn Uzkul i Zharr na wschód od Gór Krańca Świata. Wschodnie kolonie okazały się wielkim sukcesem i wiele odważnych górników wyruszało w te tereny. Gdy nadeszły inwazje Chaosu, i szlaki komunikacyjne zostały przerwane, Wschodnie Krasnoludy pozostały zostawione same sobie. W obliczu rozpaczliwej obrony przed masami najeźdźców prawie wszystkie zgromadziły się w wielkim zigguracie Zharr Naggrund pod przewodnictwem Lorda Khagrima. Mimo wysiłków Lorda który był wybitnym kowalem i dowódcą, szanse obrońców malały z dnia na dzień. Wtedy wykopując wciąż nowe rudy metali Lord dotarł do siedliska boga Hashuta. W zamian za kult jego imienia, Ojciec Ciemności obiecał uratowanie ziomków Khagrima. Ten straszliwy pakt wprawdzie ocalił wschodnie krasnoludy, ale pozostawił straszliwe ślady mutacji. Cześć krasnoludów została nawet zamieniona w Bycze Centaury (ang. Bull Centaurs) lub Lammasu. Od tej chwili społeczeństwo Krasnoludów Chaosu zostało podporządkowane wielkim czarodziejom którzy przewodniczą kultowi Hashuta zwanego Ojcem Ciemności.

Krasnoludy Chaosu są stosunkowo nieliczne, ich gospodarka opiera się na niewolnikach, głównie nieszczęśnikach porwanych ze swych wiosek przez członków plemion północy, którzy dostają w zamian broń dalece lepszą od tej którą oni sami produkują. Poza tym prowadzili eksperymenty których celem było wyhodowanie idealnej rasy niewolniczej. To raz omal nie doprowadziło do upadku ich państwa gdy wyhodowani przez nich samych Czarni Orkowie podnieśli bunt i prawie zmietli ich z powierzchni ziemi. Tylko niespodziewana zdrada Hobgoblinów pozwoliła ocalić Krasnoludy Chaosu. Od tej pory istnieje między tymi dwoma rasami współpraca w działaniach wojennych jak i przy pilnowaniu niewolników. Właśnie niewolnicy są podstawą społeczeństwa. W przeciwieństwie do normalnych Krasnoludów ich wschodni krewniacy nie trudnią się pracą fizyczną. Zajmują się albo treningiem wojskowym, magią lub zgłębianiem technologii w gildii inżynierów która nie ma nic wspólnego ze skostniałą strukturą zachodnich krewniaków.

Jednym z mrocznych darów Hashuta dla swych dzieci, był niedostępny dla ich nie wypaczonych energią Chaosu kuzynów z południa, talent naginania Wiatrów Magii do swej woli. Krasnoludy Chaosu posiadajkące tenże dar stają się zwykle kapłanami swego mrocznego ojca. Płacą za to straszliwą cenę, jaką jest klątwa kamienia. Czarnoksiężnik zaczyna zamieniać się w kamień począszwszy od stóp. Potem choroba progresywnie zabiera całe ciało. Konstruuje się więc maszyny, które pozwalają na ruch. Po prostu krasnoludy nigdy nie były przystosowane do manipulowania magią czystego Chaosu.

Jedynym dużym miastem jest Zharr Naggrund i otaczające go na równinach centrum przemysłowe które można zaliczyć do jednej "aglomeracji". Poza tym ważnymi skupiskami Krasnoludów Chaosu są:

  • wieża Gorgoth na południowym zachodzie Mrocznych Ziem
  • miasto Zorn Uzkul
Kategoria: Kultowe gry | Wyświetleń: 640 | Dodał: Bies6167 | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Imię *:
Email *:
Kod *: